Podujatie bude prebiehať
Online
Termín
Archív
Čas
240 min.
verejné obstarávanie

Špecifiká verejného obstarávania IT služieb

Tento webinár sa už uskutočnil. Dostupný je však kompletný videozáznam, ktorý si môžete zakúpiť na tomto mieste. Po uskutočnení objednávky vám videonahrávku a prezentáciu zašleme na váš mail.

Cena s DPH
79 €
Cena s DPH
79 €

O webinári

Cieľom webinára je priblížiť účastníkom osobitosti procesu obstarávania IT služieb a identifikovať najčastejšie chyby v danom procese. Vďaka webináru si spravíte aj prehľad o nových kompetenciách ÚVO a oprávneniach prijímateľov spojených s novými kompetenciami ÚVO.

Na tomto webinári identifikujeme hlavné špecifiká obstarávania IT služieb a ich vplyv na proces verejného obstarávania, najmä so zameraním na úpravu práv duševného vlastníctva a Vendor Lock-In. Pozrieme sa tiež bližšie na opis kompetencií ÚVO v zmysle zákona č. 121/2022 Z. z.

Spolu s rozvojom digitalizácie a inovácií je spojená aj zvýšená potreba obstarávania IT služieb.

IT služby na rozdiel od iných bežných komodít majú svoje špecifiká, ktoré ovplyvňujú proces obstarávania, prípadne aj samotné plnenie zmluvy. Osobitným problémom je situácia Vendor Lock-In, kedy je obstarávateľ limitovaný pri obstarávaní nových IT služieb existujúcimi výhradnými právami existujúceho dodávateľa. Ide o tzv. „zamknutie“ existujúceho dodávateľa u konkrétneho obstarávateľa a výhradnosť jeho postavenia pri poskytovaní služieb.

V novom programovom období (2021 – 2027) začína ÚVO plniť úlohy orgánu priamo zapojeného do implementačného procesu projektov, s čím sú spojené aj nové úlohy a oprávnenia ÚVO. Zmyslom seminára je poskytnúť prehľad o nových kompetenciách ÚVO a porovnať ich s predchádzajúcou právnou úpravou za účelom zvýraznenia týchto zmien.

Z webinára bude k dispozícii kompletný videozáznam.

Hlavné témy

1) Základné rozdiely IT služieb od ostatných predmetom zákazky
2) Predmet zákazky, jeho definovanie
3) IT služby a duševné vlastníctvo
4) Vendor lock-in a čo s ním
5) Základný opis kompetencií ÚVO
6) Priblíženie jednotlivých procesov súvisiacich s novými úlohami ÚVO
7) Oprávnenia žiadateľov/prijímateľov
8) Kontrola prijímateľov
9) Súvisiace predpisy a vzťahy

Lektor

JUDr. Milan Žoldoš – senior advokát v advokátskej kancelárii Bukovinský & Chlipala, s.r.o. Od roku 2002 sa venuje problematike poskytovaniu pomoci z fondov EÚ, v minulosti pracoval na Ministerstve financií SR ako právnik a certifikátor. Právne služby v danej oblasti poskytoval ako štátnym orgánom a iným verejným orgánom tak aj súkromnému sektoru. Špecializuje sa na oblasť pomoci a podpory z fondov EÚ a verejné obstarávanie.

Cena kurzu

Cena s DPH
79 €

Ďalšie webináre

Podujatie bude prebiehať
Online
Termín:
súčasť archívu
Čas
60 min.

Aktuálna dotácia pre poľnohospodárske podniky

Už v stredu, 14. decembra 2022 vám predstavíme detaily novej výzvy na podporu poľnohospodárov z PRV. O dotáciu sa môžu uchádzať fyzické a právnické osoby podnikajúce v poľnohospodárskej prvovýrobe. Na webinári sa dozviete, čo všetko musíte spĺňať, aké projekty budú podporené, ako prichystať podklady a ako podať žiadosť.

Tento webinár sa už uskutočnil. Nájdete ho však v archíve webinárov, ktorý je súčasťou balíkov predplatného MEDIUM a PROFI.  

Cena s DPH
19,90 €
Cena s DPH
19,90 €

O webinári

Nová výzva na podporu investícií do poľnohospodárskych podnikov bola vyhlásená v polovici novembra 2022. Žiadosti je možné podávať až do apríla 2023. Maximálne oprávnené výdavky na jeden projekt sa pohybujú od 5 tisíc eur až do 2 miliónov eur. Na webinári si ukážeme aké projekty môžete financovať a ako môžete peniaze získať.

Dozviete sa viaceré informácie z praxe aj užitočné tipy ako zvýšiť svoje šance na úspech. Z webinára bude spravený kompletný videozáznam, ktorý bude všetkým zaregistrovaným k dispozícii neobmedzene.

Hlavné témy

1) Vysvetlenie podmienok novej výzvy
2) Aké projekty môžete financovať?
3) Ako zvýšiť šance na úspech?
4) Odporúčania pre vypracovanie projektovej žiadosti
5) Diskusia

Lektor

Maroš Janovič – Maroš je súčasťou tímu Grantexpert.sk, kde využíva svoje dlhoročné skúsenosti. Široké portfólio projektov uskutočnených pod jeho vedením zahŕňa hlavne investičné projekty občianskej infraštruktúry a vybavenosti, životného prostredia, kultúry, elektronizácie služieb pre územné samosprávy a inovatívnych technológií pre malé a stredné podniky.

Lenka ŠkodováLenka je našou finančnou analytičkou. Venuje sa podnikateľskému poradenstvu pre klientov. Pripravuje finančné analýzy k projektom, navrhuje reporting a jej srdcovkou je tvorba podnikateľských zámerov predovšetkým pre malých a stredných podnikateľov.

Cena kurzu

Cena s DPH
19,90 €

Ďalšie webináre

Podujatie bude prebiehať
Online
Termín
súčasť archívu
Čas
100 min.
inovácie a výskum podnikatelia

Podpora startupov z domácich a európskych programov

Radi by ste využili granty a dotácie pre financovanie vašich projektov, ale neviete sa zorientovať v spleti informácií?

Cena s DPH
ZDARMA
Cena s DPH
ZDARMA

O webinári

Už 8. decembra 2022 sa počas webinára zameriame na možnosti financovania startupov a začínajúcich podnikateľov. Povieme si viac o nástrojoch programu Horizont Európa, možnostiach kaskádového financovania ale aj o tom, akú podporu môžu získať startupy z eurofondov a Plánu obnovy v najbližších rokoch.

Webinár, ktorý organizujeme spolu s Enterprise Europe Network prinesie účastníkom zaujímavé informácie o grantoch, službách a príležitostiach pre startupy.

Predstavíme si akceleračné služby Európskeho inštitútu inovácií a technológií – EIT, granty a investície Európskej rady pre inovácie – EIC, kaskádové financovanie pre testovanie a validáciu nových produktov a služieb, ale aj služby na podporu internacionalizácie a inovácií prostredníctvom Enterprise Europe Network.

V rámci domácich zdrojov bude pozornosť venovaná grantovej podpore z Programu Slovensko a možnostiam financovania začínajúcich podnikateľov z Plánu obnovy, najmä formou inovačných a digitálnych voucherov.

Hlavné témy

1) Financie a služby EÚ pre startupy
2) Granty a investície Európskej rady pre inovácie
3) Kaskádové financovanie
4) Možnosti podpory startupov z eurofondov a Plánu obnovy
5) Užitočné tipy na záver

Lektor

Tamás SzőkeTamás je zakladateľom portálu Grantexpert.sk. Grantom a dotáciám sa venuje od samého začiatku svojej profesionálnej kariéry. Svoje bohaté skúsenosti zbieral z oboch strán barikády, zo strany poskytovateľov aj žiadateľov o granty a dotácie.

Ivan Filus – Inovačný expert a konzultant pre mladé ambiciózne inovatívne firmy a progresívne výskumné tímy v akademickej sfére. Už 25 rokov sa venuje podpore inovácií vo firmách a regiónoch. Počas tohto obdobia participoval na koordinácii a realizácii viac ako 60 medzinárodných projektov. Podieľa sa na  administratívnom riadení slovenského zastúpenia celosvetovej siete Enterprise Europe Network, ktorá pomáha podnikom inovovať a vstupovať na zahraničné trhy.

Cena kurzu

Cena s DPH
ZDARMA

Ďalšie webináre

Podujatie bude prebiehať
Online
Termín
Archív
Čas
240 min.
verejné obstarávanie

Verejné obstarávanie v eurofondoch 2 (pokročilí)

Tento webinár sa už uskutočnil. Radi vám však poskytneme kompletný videozáznam, ktorý si môžete zakúpiť na tomto mieste. Po uskutočnení objednávky vám videonahrávku a prezentáciu zašleme na váš mail.

Cena s DPH
95 €
Cena s DPH
95 €

O webinári

Absolventi kurzu sa naučia verejné obstarávanie pripraviť a vyhlásiť zákazku. Ukážeme si ako prebieha vysvetľovanie súťažných podkladov. Vedeli ste, že prostredníctvom otázok Vám môže záujemca zmeniť podmienky účasti, zmluvy alebo opis predmetu zákazky? Vysvetlíme si aj na čo si dať pozor, ako komunikovať so záujemcami a čo urobiť v prípade ak odpoveďami na otázky upravíte podmienky účasti.

Praktickými ukážkami si vysvetlíme kedy použiť elektronický kontraktačný systém a kedy vyhlásiť súťaž vo vestníku verejného obstarávania.

Súčasťou webinára bude praktická ukážka informačných systémov, bez ktorých nie je možné proces verejného obstarávania realizovať.

Hlavné témy

–        Príprava verejného obstarávania – zloženie tímu, opis predmetu zákazky, príprava zmluvy
–        Zákazky s nízkou hodnotou a výzva na predkladanie ponúk
–        Zákazky s nízkou hodnotou a elektronická platforma
–        Register hospodárskych subjektov
–        Informačné systémy vo verejnom obstarávaní
–        Vestník verejného obstarávania a elektronické nástroje (EVO, Josephine, ELENA, ERANET…)
–        Zverejňovanie výziev na predkladanie ponúk a Oznámení o vyhlásení verejného obstarávania
–        Dokumenty vo verejnom obstarávaní
–        Súťažné podklady a vysvetľovanie
–        Vyhodnotenie ponúk
–        Uzatvorenie zmluvy

Lektor

PhDr. Matúš Džuppa, LL.M. – Odborník v oblasti verejného obstarávania, expert zadávania zákaziek realizovaných podľa zmluvných pravidiel FIDIC. Expert je tvorcom a prevádzkovateľom informačného systému na elektronickú komunikáciu podľa §20 zákona o verejnom obstarávaní ELENA.

Cena kurzu

Cena s DPH
95 €

Ďalšie webináre

Podujatie bude prebiehať
Online
Termín
Archív
Čas
240 min.
verejné obstarávanie

Verejné obstarávanie v eurofondoch 1 (začiatočníci)

Tento webinár sa už uskutočnil. Radi vám však poskytneme kompletný videozáznam, ktorý si môžete zakúpiť na tomto mieste. Po uskutočnení objednávky vám videonahrávku a prezentáciu zašleme na váš mail.

Cena s DPH
95 €
Cena s DPH
95 €

O webinári

Súčasťou webinára sú praktické ukážky výzvy na predkladanie ponúk, súťažných podkladov a vzory komunikácie vo verejnom obstarávaní. Vysvetlíme si kde hľadať inšpiráciu pri príprave súťaže, vyhľadať zákazky rovnakého alebo podobného charakteru a prispôsobiť ich potrebám svojej zákazky.

Webinár bude orientovaný pre začiatočníkov a mierne skúsených administrátorov zákaziek ale aj pre zástupcov samospráv, členov miestnych zastupiteľstiev alebo hlavných kontrolórov.  

Cieľom webinára je zrozumiteľným spôsobom účastníkom vysvetliť úvod do témy verejného obstarávania.

Hlavné témy

–        Čo je to verejné obstarávanie a jeho princípy
–        Aké typy súťaží poznáme a na čo ich využiť
–        Ako urobiť dobrú zákazku aj bez predchádzajúcich skúseností
–        Výzva na predkladanie ponúk a súťažné podklady
–        Kto vyhlasuje verejné obstarávanie, kto je zodpovedný za jednotlivé úkony?
–        Konflikt záujmov vo verejnom obstarávaní.
–        Kontrola verejného obstarávania tretími stranami (riadiaci orgán, ÚVO, NKU, PMU ai)
–        Zmluvy a zmluvné vzťahy vo verejnom obstarávaní

Lektor

PhDr. Matúš Džuppa, LL.M. – Odborník v oblasti verejného obstarávania, expert zadávania zákaziek realizovaných podľa zmluvných pravidiel FIDIC. Expert je tvorcom a prevádzkovateľom informačného systému na elektronickú komunikáciu podľa §20 zákona o verejnom obstarávaní ELENA.

Cena kurzu

Cena s DPH
95 €

Ďalšie webináre

Podujatie bude prebiehať
Online
Termín
Archív
Čas
100 min.
projektové riadenie verejné obstarávanie

Praktické ukážky verejného obstarávania v ITMS

Tento webinár sa už uskutočnil. Radi vám však poskytneme kompletný videozáznam, ktorý si môžete zakúpiť na tomto mieste. Po uskutočnení objednávky vám videonahrávku a prezentáciu zašleme na váš mail.

Cena s DPH
49 €
Cena s DPH
49 €

O webinári

Informácie, ktoré sa na webinári dozviete sú dôležité k tomu, aby ste sa vyhli problémom pri podávaní žiadosti o NFP. Vďaka praktickým ukážkam zistíte ako nahrávať verejné obstarávanie do ITMS ex-post po podpise zmluvy. Priblížime vám aj dôležité informácie, ktoré obsahuje Jednotná príručka pre žiadateľov/prijímateľov k procesu a kontrole verejného obstarávania/obstarávania.

Webinár je vhodný aj pre ľudí, ktorí nemajú rozsiahlejšie skúsenosti s prácou v systéme ITMS. Z podujatia bude vytvorený kompletný videozáznam, ktorý zašleme všetkým účastníkom.

Hlavné témy

1) Nahrávanie VO v stave ex-post teda po podpise zmluvy o NFP
2) Spracovanie verejného obstarávania pri podávaní žiadosti o NFP
3) Praktická ukážka zmlúv a špecifiká eurofondových projektov
4) Jednotná príručka o verejnom obstarávaní – časť 3.6

Lektor

Katarína MasnáKatka pracuje v oblasti projektového riadenia viac ako 10 rokov. Počas svojej praxe realizovala projekty financované z EÚ fondov v oblasti zdravotníctva, školstva, stavebníctva ale aj v oblasti zefektívnenia financovaní samospráv. Ovláda prácu s ITMS2014+ a jej silnou stránkou je účtovníctvo a finančný aspekt projektov (vykazovanie, žiadosti o platbu, monitorovacie správy, zmenové konania).

Lenka Škodová – Lenka je našou finančnou analytičkou. Venuje sa podnikateľskému poradenstvu pre klientov. Pripravuje finančné analýzy k projektom, navrhuje reporting a jej srdcovkou je tvorba podnikateľských zámerov predovšetkým pre malých a stredných podnikateľov. Svoje dlhoročné skúsenosti vzťahového manažéra pre firemnú klientelu v bankovníctve zúročuje v správnej identifikácii a analýze potrieb podnikateľov a nájdení optimálneho riešenia v oblasti financovania firemnej klientely. Pôsobila i na Ekonomickej univerzite, kde svojich študentov v rámci prednášok a cvičení viedla k získaniu odborných vedmostí a zručností v oblasti bankovníctva a predovšetkým firemného financovania. Lenka má skúsenosti aj v oblasti riadenia rizík finančných inštitúcií a niekoľko rokov sa venovala aj implementácii národných a dopytovo – orientovaných projektov z prostriedkov Európskej Únie.

Cena kurzu

Cena s DPH
49 €

Ďalšie webináre